Listing 1 - 10 of 371 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
22.05*5 --- #GROL:SEMI-22.05 --- #ACA --- 22.05*5 Bijbel: vertalingsproblematiek --- Bijbel: vertalingsproblematiek --- Bible --- Theory of literary translation
Choose an application
Choose an application
351.713*22 --- ABB9506 --- 351.713*22 <493> --- 439 Fiscaal recht --- 351.713*22 Btw --- Btw --- ABB9501 --- ABB9504 --- Tax law --- Belgium
Choose an application
Personnages bibliques --- 911 --- #A9209A --- 22 <03> --- 22-05 --- 22-055.2 --- #gsdb1 --- Woordenboeken en lexia --- Bijbel--Naslagwerken. Referentiewerken --- Bijbelse figuren --- Vrouwen in de bijbel --- Bijbel --- Bijbelse persoonsnamen --- Nieuwe Testament --- Oude Testament --- woordenboeken --- woordenboeken. --- 22-055.2 Vrouwen in de bijbel --- 22-05 Bijbelse figuren --- C1 --- Kerken en religie
Choose an application
22.03*2 --- #gsdb1 --- #GBIB:SMM --- #ACA --- 22.03*2 Concordanties, registers, tabellen op de bijbel --- Concordanties, registers, tabellen op de bijbel --- #GOCB:Bijbel --- Concordantie --- Bible
Choose an application
In 2009 werd Eric van 't Zelfde directeur van een van de slechtste scholen van Rotterdam. Een school met slechts 34 aanmeldingen van nieuwe leerlingen, dramatische examenresultaten, vermoeide docenten en criminaliteit. Van 't Zelfde pakte de problemen buiten de gebaande paden aan. Maar liefst 56 docenten vertrokken, van wie 34 in zijn eerste jaar als directeur. Hij voerde de in zijn eenvoud geniale gedragsregel 'je gedraagt je' in. Hij verwijderde tegen de wet in een aantal leerlingen en moest zich voor de rechter verantwoorden. Zijn onorthodoxe aanpak leverde gedonder op: bedreigende situaties en persoonsbewaking. Maar het had resultaat: na een aantal jaar begon zijn school op of boven het landelijke gemiddelde te scoren. In vijf jaar tijd van de slechtste school van Nederland naar een van de beste scholen van Nederland: wie is de man die dat samen met zijn team realiseert? In Superschool beschrijft Eric van 't Zelfde zijn levensgeschiedenis en vertelt hij het bevlogen verhaal van zijn school en de mensen die daar rondlopen. Maar de successen hebben een stevige prijs; een prijs die docenten betalen, maar die Nederland en de politiek nooit zien, of willen zien. Superschool is een must voor iedereen die met het onderwijs te maken heeft, als ouder, leraar, beleidsmaker of belangstellende. Eric van 't Zelfde (1972) was leraar in Den Haag, Scheveningen en Gorinchem, voordat hij in 2009 directeur werd van de Hugo de Groot in Rotterdam.
Onderwijsbeleid --- Nederland. --- schoolmanagement --- 720 Onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- 454.22 --- onderwijs --- onderwijsbeleid
Choose an application
The present Test Guideline addresses the human health hazard endpoint skin sensitisation, following exposure to a test chemical. Skin sensitisation refers to an allergic response following skin contact with the tested chemical, as defined by the United Nations Globally Harmonized System of Classification and Labelling of Chemicals (UN GHS). This Test Guideline provides an in chemico procedure (Direct Peptide Reactivity Assay – DPRA) used for supporting the discrimination between skin sensitisers and non-sensitisers in accordance with the UN GHS. The DPRA is proposed to address the molecular initiating event leading to the skin sensitisation, namely protein reactivity, by quantifying the reactivity of test chemicals towards model synthetic peptides containing either lysine or cysteine. Cysteine and lysine percent peptide depletion values are then calculated and used in a prediction model to categorise a substance in one of four classes of reactivity for supporting the discrimination between skin sensitisers and non-sensitisers.
380.22 --- Concurrentie. Monopolie, duopolie, oligopolie. --- Environment --- Skin tests --- Cutaneous tests --- Provocation tests (Medicine)
Choose an application
Bible
---
christendom
---
bijbel
---
Bijbel.
---
22
---
#GOCB:Biblia
---
#BCLZ:boekadm
Choose an application
338.22 --- 351.777 --- 504 --- $?$91/05 --- #C9202 --- Social costs. Social benefits --- Environmental protection. Environmental technology
Choose an application
In April 2009, the Department of Defense decided to terminate production of the F-22A Raptor and close the production line after the last aircraft delivery. In advance of the decision, the Air Force asked RAND Project AIR FORCE to identify the costs and implications of various shutdown options on the industrial base. Because the F-22A manufacturing base is complex, shutting down the production line without making any investment in preserving key elements of production capability would make it expensive and difficult to restart production in the future, if that were desired. This monograph evaluates the implications of three shutdown options for the F-22A industrial capability: shutdown; shutdown and restart; and "warm" production, in which a small number of aircraft are produced until and if a decision is made to return to full-rate production. Issues such as the availability of skilled labor, processes, facilities, and tooling used by firms supporting F-22A production, are likely to affect some suppliers.
F/A-22 (Jet fighter plane) --- Costs --- Design and construction --- Evaluation. --- United States. --- Procurement
Listing 1 - 10 of 371 | << page >> |
Sort by
|